7. oktober 2010

Kategori 3: Dyr


Dette er et bilde av katten min Nasse. Jeg liker dette bildet fordi jeg får fram litt av den lekenheten som katter ofte har. Jeg hadde egentlig planlagt å ta et litt mer anstendig bilde av ham, men han følger ikke akkuratt ordre.

Jeg har ikke justert bildet så mye men jeg har brukt Burn Tool for å få øynene klarere frem. Og Spot Healing Brush Tool for å fjerne litt skitt han hadde i pelsen sin. I bildet er det skrålinjer som gjør bildet mer interessant.

Dette bildet tok jeg egentlig mest fordi jeg syntes det var et fint motiv. Lyset gjør at speilbildet av endenes hals kommer veldig godt fram. Lyset gjør også at det blir et fint fargespill på vannflaten.

Noe av det jeg lærte da jeg jobbet med denne kategorien er at det ikke alltid er like enkelt å ta bilder av dyr siden de beveger på seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar