7. oktober 2010

kategori 5: Komposisjon

Dette bildet tok jeg egentlig da jeg holdt på å ta bilder til frukt, bær og grønt kategorien, men jeg tenkte ganske mye på komposisjon og linjer da jeg tok det. Jeg var opptatt av hvordan trappetrinnene lager skrålinjer og gjentakelse. Jeg var også opptatt av kontrasten de rødlige nektarinene laget mot den blå himmelen og den grå trappa. Jeg synes skyene gjør at det blir ekstra mye liv i bildet.



Originalen:


Ved å endre fargene i dette bildet, føler jeg at jeg at det har fått en helt annen betydning. Bildet ser nå ut som om det er tatt i sydlige strøk, for eksempel Afrika. Føler jeg fikk frem litt ”Løvenes konge” stemning.
Ideen med endringene var å se hvor mye det faktisk går an å manipulere stemninger ved å fremheve lys/skygge, kontraster og farger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar