7. oktober 2010

Kategori 4: Barn

Dette var en oppgave som startet før sommerferien. Vi skulle ta bilder av barn i ulike situasjoner som egentlig er forebeholdt voksne. Jeg tok med meg mine to skjønne søskenbarn og knipset i vei!
Originalen:










Da Stian fikk vite hva han skulle være med på, måtte han jo bare få kjøre bil. Jeg likte dette bildet godt i svart/hvitt versjon. På skolen lærte vi hvordan vi skulle lage svart/hvitt bilder hvor vi beholder et eller flere elementer med farge. Jeg valgte å beholde Stians blå øyne. Jeg har lagt til litt ekstra blå farge i øynene for få dem enda tydeligere fram. I tillegg har jeg jobbet en god del med kontrastene i bildet for å ekstra godt fram det fine lyset i ansiktet, hatten og dressen. I dette bildet brukte jeg portrettfunksjonen på kameraet.
Under redigeringen brukte jeg både Curves, Gradient Map, Dodge Tool, Burn Tool og Spot Healing Brush Tool.


Eirik er Stians lillebror. Han fikk lov å låne Onkels arbeidsdress og hjelm. Jeg synes at bildet får tydelig frem kontrasten mellom den myke, lille gutten, og det røffe arbeidsantrekket. jeg har ikke redigert bildet, fordi jeg er fornøyd med både lyset og kontrastene slik det er. Jeg brukte portrettfunksjonen på dette bildet også.

1 kommentar: