9. desember 2010

Kategori 1: Vann

Jeg liker hvordan gjerdet skaper gjenntakelse, rytme og skrålinjer i bildet. Fargene på trærne gir også bildet kjempefine farger. I dette bildet har jeg kun brukt Curves til redigeringen.

Her er enda et bilde av hvordan fargene på trærne reflekteres i vannet og skaper et fint bilde. Jeg har jobbet en del med redigeringen av dette bilde i photoshop. Jeg har forsterket kontrastene med Curves, og lagt et varmt "lag" over hele bilde i Photo filter.

Dette er et veldig rolig bilde syenes jeg. Dette bildet har jeg ikke redigert. Den orange fargen skaper en fin kontrast med det blå vannet.

I dette bilde er den store "klatten" med bobler omtrent midt i bildet som er interressepunktet. I dette bildet har jeg også jobbet en del med kontrastene og fragene. 


Her er kanskje det bilde jeg liker best under kategorien vann. Det er noe ved det som jeg virkelig liker, ken ikke helt sette fingeren på det. Det kan nesten se ut som om det er himmelen det kommer ringer i. Som du kan se av orginalbildet, har jeg jobbet mye med fargene og kontrastene for å få det resultatet jeg fikk.

Her var mamma med meg ut for å ta bilder. Jeg knipset i vei, mens hun kastet steiner av ulik størrelse ut i vannet. Så det var vel egentlig bare flaks at jeg fikk tatt akkurat dette bildet (samme med bilde under egentlig). Her har jeg også økt kontrastene og jobbet en del med fargene. Jeg har lagt over både et dypblått "lag" og et kjølig "lag" for å få de fargene som er i bildet. Mens jeg også har forsterket det røde.

Her har jeg forsterket kontrastene veldi mye, jeg ville få vannspruten til å se nesten ut som en isskulptur (jeg synes jeg fikk det ganske godt til). Jeg har også brukt de samme "lagene" som på det forrige bildet, for å få det til å virke så kjølig som mulig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar