9. desember 2010

Kategori 2: Portrett

Å ta portrettbilder er noe jeg synes er kjempekjekt. Under kommer et par bilder av søsteren min, som jeg tok for en stund siden ikke så langt hjemmefra. Bildene er tatt om høsten slik at jeg fikk mange fine farger i bakgrunnen.
Bildet over synes jeg ble nydelig av henne. Jeg har jobbet ganske mye med redigeringen av bildet. Jeg har brukt Curves, Spot Healing Brush tool, Dogde tool og Burn Tool. Men det jeg synes er litt rart er at øynene hennes ble så mørke (hun har egentlig mye lysere blå øyne), det virker nesten som om øynene tar opp fargen til genseren. Øynene er også interressepunktet i bildet.

I dette bildet har jeg forsterket rødfargen i leppene og kinnene for å gi henen et helt annet uttrykk. Hun virker gjerne litt mer voksen, eller glamorøs. Jeg synes det er fint hvordan fargene i bakrunnen komplimenterer fargen på håret og øynene hennes.

Versjon 1:
Versjon 2:
Som du kan se i bildene over klarte jeg ikke å bestemme hvilket jeg synes var finest. Jeg liker søsteren min best i svart/hvitt versjonen, mens jeg er veldig glad i fargene i bakgrunnen. Så jeg la like godt ut begge to.

Dette er det siste bildet jeg legger ut av søsteren min for nå. I dette bildet liker jeg godt hvordan sollyset treffer ansiktet og håret hennes og gir det en fin glød. Jeg synes også det er kult hvordan øynene liksom lyser mot deg.

Under kommer et par bilder av Caroline som er tatt tidligere mens vi jobbet i fotostudio.

Dette bildet av Caroline synes jeg ble kjempefint. Bildet virker så rolig og avbalansert.

Dette bildet liker jeg også veldig godt. Jeg liker hvordan fargene står i veldig stor kontrast til den hvite bakgrunnen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar