9. desember 2010

Kategori 3: Lys

Over kan du se et bilde jeg tok av utsikten hjemmefra en vakker kveld på senhøsten. Jeg har redigert fargene og kontrasten i bildet en del, med funksjonene Curves, Color Balance, Match Color og Photo filter. Der skyene ligger i interessepunktet.

Dette er egentlig eg gammelt bilde som jeg tok til kategorien høst, men jeg brukte det ikke da. Da jeg så nermere på bildet før jeg skulle legge ut denne kategorien, oppdaget jeg hvordan lyset ble reflektert i spindelvevet. Jeg har redigert bildet i photoshop med funksjonene curves, match color og sikkert en del andre funksjoner som jeg ikke husker akkurat nå ;)

Bildet over tok jeg da vi var på Figgjo. Jeg har redigert bildet ganske mye for å få frem sollyset som kommer ned i bildet. Jeg brukte funksjonen photo filter i photoshop og la et litt kjølig "lag" over bildet. Sollyset er interessepunktet.

Bildet over er jeg veldig fornøyd med (men det var veldig kalt å legge seg på magen i det frosne gresset.) Jeg synes det ble veldig fint hvordan sollyset skinner i isflakene og hvordan den grønne fargen på gresstråene skinner igjennom. I dette bildet har jeg kun brukt curves.

Dette er enda et bilde fra da vi var på Figgjo. Jeg synes det er interresant hvordan lyset treffer nypen og reflekteres i isen. Jeg synes også det ble kult at det nesten virker som om nypen og greina kommer mot deg. Nypen er det som fanger blikket.

Her er det siste bildet i kategorien lys. I dette bildet kan du se hvordan lyset blir reflektert og gir virkelig fine farger. Den rosa fargen som sollyset lager ligger i interessepunktet. Her har jeg også bare brukt Curves til redigeringen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar