16. desember 2010

Selvvalgt oppgave

Den aller siste oppgaven i faget foto :( Har vi fått lov til å gjøre en selvvalgt oppgave, der vi får lov til å gjøre akuratt det vi vil =D

Jeg har da valgt å ta et par halskjeder jeg hadde liggende hjemme å lage et par komposisjonsbilder under temaet kjærlighet. Det ene halskjedet er et gullhjerte og det andre er en krystallimitasjon av et hjerte. Jeg tenkte at hvis jeg satt/la/hang osv. halskjedene på ulike steder ute og inne, ville jeg kanskje få noen interessante bilder. Idén med denne oppgaven var å illustrere kjerlighet, gjerne på en ny og indirekte måte. Jeg tenkte å for det meste bruke halskjedene, men da jeg så at noen hadde lagt et hjerte i snøen måtte jeg bare ta bilde av det også.

Jeg tok bildene hjemme og redigerte dem for det meste på skolen.

På dette bildet har jeg lagt halskjede på en benk. Dette skaper skrålinjer i bildet. Jeg har også lagt et varm filter over bildet med Photo filter. Jeg har gjort linjene i bakrunnen veldig uklare slik at hjertet virker nærmere. Jeg har også økt kontrasten og maksimert fargene i bildet.

På dette bildet har jeg hengt halskjede opp i et tre, og så zoomet veldig inn, og brukt blender slik at det bare er hjerte som er i fokus. Jeg har hevet kontrastene med Curves og Brightness and Contrast. Jeg har også maksimert fargene i hjertet og lagt et varmt filter over hele bildet med Photo filter.

I dette bildet er det også skrålinjer. Jeg syntes det ble veldig fint hvordan lyset blir reflektert i gullhjertet. Jeg har øket kontrastene i Curves og Brightness and Contrast. Jeg har også brukt Auto Colour og Auto Contrast. Her har jeg også lagt et varmt filter over bildet.

Dette bildet liker jeg kjempegodt. Hele stemningen i bildet er fin synes jeg. Igjen er det skrålinjer i bildet. Jeg har brukt Curves og Brightness and Contrast og Photo filter.



Jeg fikk en slags softbox/lightbox til jul, så jeg bestemte meg for å prøve den ut. "Boksen" kom med ulike bakgrunner, så jeg bestemte meg for å bruke en rød bakgrunn. I dette bildet er det også skrålinjer. Jeg har brukt Curves og Brightness and Contrast og Match Colour.

Her har jeg lagt to bilder oppå hverandre med Layers. Dette er det hjerte som noen hadde lagt i snøen.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar